zondag 17 september 2017 12:00-13:30 uur

Het Pixie Trio – bestaande uit Laila Cathleen Neuman (sopraan), Cassandra Luckhardt (viola da gamba) en Jan van Grootheest (klavecimbel) – neemt u mee naar een sprookjesachtige wereld waar tranen vloeien van verlangen.

Enkele van de liederen uit dit programma (zogenaamde “Mad-Songs”) zullen worden uitgevoerd met “historical gesture”: dit is de manier van bewegen op het toneel die in de tijd van deze Songs gebruikelijk was. Gratis toegang, maar een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op de (meestal) derde zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en derde vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.

Bereikbaarheid (LET OP: Dam tot Damloop)

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht

Parkeren in de buurt:
ma-za 9.00-21.00 uur – 3 euro per uur
zon- & feestdagen – gratis

In verband met de Dam tot damloop kan het zijn dat het openbaar vervoer afwijkt van de normale route en tijden en dat er omleidingen zijn. Een routekaart van de Dam tot damloop 2017 is hier te vinden.