Jeroen Koopman

Student aan het Conservatorium van Amsterdam

In de Oosterkerk:

Biografie

Jeroen Koopman (1991) studeerde orgel bij Jos van der Kooy aan het Koninklijk Conservatorium van Den Haag. Hij speelde diverse premières waaronder ‘The Organ’ van Piet Kee met vijf orgels. Momenteel studeert Jeroen bij Pieter van Dijk aan het Conservatorium van Amsterdam.

Jeroen nam deel aan diverse cursussen en masterclasses, waaronder de Internationale Zomeracademie voor organisten in Haarlem en de Messiaen studiedagen in het Orgelpark in Amsterdam. Ook speelde hij diverse premières op concerten in de Grote of St. Bavokerk te Haarlem en het Orgelpark te Amsterdam. Daaronder zijn de wereldpremière van een stuk voor vier orgels tijdens het Tom Johnson festival in 2010 en recentelijk de uitvoering van het stuk ‘The Organ’ van Piet Kee met vijf orgels.