Let op: buslijnen 22 en 48 rijden aangepaste route

In verband met de herinrichting van de ‘Eilandenboulevard’ (Kattenburgergracht, Wittenburgergracht, Oosterburgergracht) rijden bus 22 en bus 48 tot maandag 3 juni 2019 om.

Bus 22 rijdt vanaf het Kadijksplein via de Kattenburgerstraat, Piet Heinkade en Panamalaan naar de Cruquiusweg en eigen route v.v. Het makkelijkst is om op halte ‘Kadijksplein’ uit te stappen.
Bus 48 rijdt vanaf de Jan Schaeferbrug via de Piet Heinkade en De Ruijterkade naar CS busstation IJzijde en eigen route v.v. Bus 48 komt dus niet meer in de buurt van de Oosterkerk (halte ‘Jan Schaeferbrug’ is het meest dichtbij).

Het is dus voorlopig niet mogelijk om met bus 22 op halte ‘Wittenburgergracht’ uit te stappen. De dichtstbijzijnde halte is nu ‘Kadijksplein’. Vandaar is het een paar minuten lopen langs de Nieuwe Vaart naar de Oosterkerk. Het is aan te raden voor vertrek de reisplanner van het GVB te raadplegen.