Schrijf je in voor de workshop ‘luisteren met je lichaam’

Deze workshop wordt aangeboden in samenhang met het concert Nieuwe Registers voor cello, piano en orgel op zondag 16 juni in de Oosterkerk.

Regisseuse Ganna Poppea Veenhuysen, die de dramaturgische vormgeving van dit concert deed, gebruikte daarbij haar unieke werkwijze: beweging, theatraliteit en fysieke expressie laten ontstaan vanuit de muziek. In deze workshop laat zij belangstellenden kennis maken met dat proces.

Bij een concert is normaal om zittend op een stoel te luisteren naar de muziek en deze over je heen te laten komen. Maar wist je dat je lichaam ook meeluistert? In het lichaam ontstaan door de muziek allerlei impulsen, die wij als concertbezoeker gewend zijn te onderdrukken. Ganna Veenhuysen is er een meester in om mensen op een ontspannen en inspirerende manier te laten ontdekken, welke impulsen dat zijn. Zij neemt de deelnemers stap voor stap mee op deze ontdekkingstocht. Er kunnen allerlei bewegingen en vormen van expressie ontstaan, die tot een nieuw en intens beleven van de muziek leiden. Zo ontdek je de muziek van een heel andere kant en beleef je deze meer fysiek en minder vanuit het denken.

Celliste Doris Hochscheid en pianist Frans van Ruth verzorgen de live muziek tijdens deze workshop. Deze muziek komt ook terug in het concert van 16 juni.

Tijd: woensdag 12 juni 20:00-22:00 uur
Locatie: Oosterkerk, Kleine Wittenburgerstraat 1, 1018 LS Amsterdam