zondag 11 augustus 2019 12:00-13:30 uur

Volgend jaar is het 250 jaar geleden dat Ludwig van Beethoven op aarde kwam en de wereld zou nooit meer hetzelfde zijn.

Om deze bijzondere verjaardag te vieren maakt pianiste Vera Kooper in 2020 een grote tournee langs de Nederlandse theaters met het programma “Het jaar 250 na Beethoven”, waarin ze samen met Floris Kortie (Podium Witteman) laat zien dat het Beethoven-tijdperk eigenlijk nog maar net is begonnen!

In de Amsterdamse Oosterkerk geeft Vera vast een voorproefje van dit programma én van haar eerste solo cd met werken van Beethoven. Één ding staat vast: De woeste, romantische én revolutionaire componist raakt iedereen.

L. van Beethoven (1770 – 1827): 32 Variaties in c-klein, WoO 80

L. van Beethoven: Pianosonate No. 7 in D groot, Op. 10 No. 3
– Presto
– Largo e mesto
– Menuetto: Allegro
– Rondo: Allegro

J. Corigliano (1938): Fantasia on an Ostinato (1985)

L. van Beethoven: Pianosonate No. 14 in cis-klein, “Quasi una fantasia”, “Mondschein”
– Adagio Sostenuto
– Allegretto
– Presto Agitato

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.