dinsdag 5 maart 2019 20:00-21:30 uur

Dinsdagavondconcert door de trombone & tuba afdeling van het Conservatorium van Amsterdam met muziek van o,a, Bernstein, Debussy, Falconieri, E. Gregson, Penderecki & Speer.

Het Conservatorium van Amsterdam staat bekend om zijn grote orkestprojecten die ieder schooljaar georganiseerd worden. Ook is er iedere week een orkestklas waarin het gangbare symfonische werk wordt ingestudeerd als ervaring voor de studenten. Toch mist er voor de koperafdeling altijd iets in deze projecten. Trompetten, Trombones, Tuba en slagwerk worden in de gangbare orkestprojecten niet altijd voor de volle 100% benut. En daarom bestaat CvA Brass! Hierin wordt getracht om met bekend en minder bekend repertoire voor koperensemble met slagwerk de studenten voor de volle 100% uit te dagen.

Het programma:

1: Sweelinck – Mein Junges Leben Hat ein end
2: Speer – Trio –
3: Penderecki – Capricio
4: Falconieri – Passacaglia
5: E. Gregson – Alarum
6: Debussy – Trois Chansons
7: Forbes – The Grumpy Troll
8: Crespo – Bruckner Etude
9: Bernstein – Elegy Mippy
10: Scarborough Fair – Victor

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.