dinsdag 2 juli 2019 20:00-21:30 uur

Het Italiaanse Duo Koiné laat juwelen uit het Italiaanse viool- en pianorepertoire schitteren: Dallapiccola’s moderne visie op de componist Tartini in zijn ‘Tartiniana’, de sterke structuren van Martucci (die als de “Italiaanse Schumann” kan worden beschouwd) en de laatromantische muziek van Nino Rota die met de combinatie viool-piano een droomachtige ‘stream of consciousness’ creëert.

Duo Koiné:

Cesare Zanfini – viool
Paolo Gorini – piano

Het programma:

Robert Schumann – Romanzen op. 94
Luigi Dallapiccola – Tartiniana seconda
Nino Rota – Sonata for violin and piano

(pauze)

Franz Schubert – Sonatina op. 137 n 3
Giuseppe Martucci – Sonata for violin and piano op. 22

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.