dinsdag 4 december 2018 20:00-21:30 uur

Het ensemble Five Spice stelde een gemengd programma samen van middeleeuwse liefdesliederen, polyfonie uit de renaissance en contrapunt uit de barok. Met deze combinatie onderzoekt het ensemble melancholie door de tijd heen. Tussen alle droefheid is er altijd hoop.

Onderwerpen van pijn en lijden staan al heel lang centraal in de artistieke expressie. De kracht van muziek om emoties op te roepen is vaak ongeëvenaard. In het programma Melancolia Imaginativa komen de verschillende facetten van de melancholische staat aan bod; van liefdesverdriet tot heilige toewijding.

Melancolia Imaginativa: een staat van melancholie waaraan kunstenaars onderhevig zijn; de ‘verbeelding’ overheerst de ‘rede’

Five Spice wordt gevormd door Emily Bannister, Patricia Roa Johansen, Margarida Yokochi, Daniel Scott & Nina Altenburger.

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.