maandag 28 december 2020 17:00-18:00 uur

Dit concert kan helaas niet doorgaan vanwege de nieuwe coronamaatregelen.

Onder de titel Kerstmotetten voor “Ons’ Lieve Heer op Solder” brengt het Hemony Ensemble, o.l.v. Simon Groot, een kerstconcert met de negen kerstmotetten van Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621), in reactie op het kerstverhaal van Lucas naar een Nederlandse Bijbelvertaling uit 1599.

Sweelincks bundel Cantiones sacrae (1619) was bedoeld voor de Amsterdamse katholieken, die in schuilkerken bijeenkwamen. Het programma wordt ‘coronaproof’ uitgevoerd door vijf zangers en een verteller, die op ruime afstand van elkaar en van het publiek staan.

Maandag 28 december zijn er twee optredens in de Oosterkerk, om 17.00 uur en om 19.30 uur. Het programma duurt ongeveer een uur en heeft geen pauze. Kaarten à € 25 zijn te bestellen via Simon Groot, op hemony@planet.nl en moeten vooraf betaald worden, zodat aan de deur geen handelingen nodig zijn.