zondag 11 november 2018 12:00-13:30 uur

Violist Tim Kliphuis bracht in 2016 zijn bejubelde hertaling van Vivaldi “Reflecting the Seasons” uit. Zijn Sextet zet de klassieke muziektraditie op zijn kop en houdt dit keer een fonkelnieuwe “Brandenburg” van Bach ten doop. Daarnaast muziek van Duke Ellington, Django Reinhardt, John McLaughlin en Kliphuis zelf. Een programma dat boven grenzen uitstijgt met spetterende virtuositeit, telepathische improvisaties en intieme momenten.

Met Nigel Clark (gitaar), Roy Percy (contrabas), Janneke van Prooijen (viool), Frank Brakkee (altviool) en Charles Watt (cello).

“A thoughtful, provocative meeting of minds” (Sunday Times)

LET OP: in verband met wegwerkzaamheden in het weekend van 11 november aan de eilandenboulevard is de Oosterkerk per bus en auto minder goed bereikbaar!
Omdat wij vermoedelijk niet elke bezoeker met dit bericht bereiken, hebben we besloten het concert een kwartier later te laten beginnen, om 12:15 uur. Ook gaan de deuren van de kerk al om 11:15 uur open.

OPENBAAR VERVOER – Bus 22 rijdt niet over de Prins Hendrikkade en stopt niet op het Kadijksplein! Als u met bus 22,48 of tram 26 reist kunt u uitstappen bij respectievelijk halte Kattenburg, Jan Schaeferbrug of Kattenburgerstraat. Vanaf daar is het over Kattenburg en Wittenburg circa 10 minuten lopen naar de Oosterkerk.

AUTO – De Kattenburgerbrug bij het Scheepvaartmuseum is afgesloten voor gemotoriseerd verkeer en automobilisten die vanaf de Prins Hendrikkade komen moeten omrijden via de Valkenburgerstraat, Weesperstraat, Mauritskade en Zeeburgerstraat (Molen De Gooyer). Vanaf die kant (vanaf Oost stadinwaarts) is de Oosterkerk wel bereikbaar. Op de Eilandenboulevard (Oostenburgergracht, Wittenburgergracht, Kattenburgergracht) tot het Kattenburgerplein geldt dit weekend tweerichtingsverkeer.

TE FIETS/VOET – Fietsers en voetgangers worden langs de werkzaamheden geleid en hoeven dus niet om te rijden.

Wij raden aan om vroeg te vertrekken en voor vertrek de reisplanner van het GVB te raadplegen!

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.