zondag 25 augustus 2019 12:00-13:30 uur

Debussy heeft nooit muziek gecomponeerd voor de gitaar, terwijl hij wel die ambitie koesterde. Hij nodigde op een avond een bekend gitarist uit om de mogelijkheden van de gitaar te verkennen, maar de gitarist kwam nooit opdagen.

Ter gelegenheid van het 100e sterfjaar van Debussy in 2018 heeft TRIO DEBU zelf een programma samengesteld en gearrangeerd met bekende, maar ook obscure pianowerken. Een frisse vertaling door liefhebbers.

TRIO DEBU is een jong, enthousiast gitaartrio uit Amsterdam bestaande uit Eva Aukes, Bas Gaakeer en Ward Reijmerink. Ze hebben zich exclusief toegelegd op de bewerking en vertolking van de muziek van Claude Debussy.

Beschouw TRIO DEBU als de uitkomst van een avond die nooit heeft plaatsgevonden. Ze brengen een hommage aan de gitaarliteratuur door er zelf een bijdrage aan te doen.

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.