zondag 18 juni 2017 12:00-13:30 uur

Dave Kutz biedt de luisteraar de kans om de tuba te ervaren als solo instrument in een programma waarin de muziek verschuift van romantisch naar eclectisch.

De muziek van bekende componisten als Shostakovich en Gubaidulina, samen met minder bekende namen uit Portugal, België en Amerika, bieden de muziekliefhebber een ware kans tot iets nieuws… iets onbekends. Dave deelt het podium met twee van zijn favoriete collega’s; pianist Gerard Bouwhuis en de Italiaanse slagwerker Nando Russo. Beiden speelden een grote rol in Dave’s debuut CD album Pure Imagination (2015).

Dave Kutz presenteert Terra Incognita (onbekend gebied) op 18 juni in de Oosterkerk.

Een aantal speciale gasten zal meespelen en je sonische snaar raken zoals enkel de tuba dat kan.
Dave Kutz – tuba en cimbasso
Gerard Bouwhuis – piano
Nando Russo – slagwerk
(Tuba Ensemble Terra Incognita)

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op de (meestal) derde zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en derde vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht