zondag 19 januari 2020 12:00-13:30 uur

Countertenor Sytse Buwalda en pianist Steven Faber vertolken de indrukwekkende Winterreise van Franz Schubert uit 1827, een cyclus van 24 liederen voor zangstem en piano.

De tekst van de 24 getoonzette gedichten is van Wilhelm Müller. Het verhaal lijkt betrekkelijk eenvoudig: een jonge man wordt afgewezen en gaat daarop op reis. In het 24e lied ontmoet hij de Leiermann, de speelman met de draailier, een verpersoonlijking van de dood? De Winterreise wordt ook wel gezien als de zoektocht van de mens naar zichzelf.

Hier kunt u het programmaboekje teruglezen: programmaboekje koffieconcert 19 januari 2020

Sytse Buwalda is Nederlands beroemdste countertenor. Hij heeft gemiddeld 110 optredens per jaar in binnen en buitenland en soleerde op meer dan 125 cd’s.

Steven Faber is pianist, co-repetitor, liedbegeleider en docent verbonden aan het conservatorium van ArtEZ in Zwolle.

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.