vrijdag 25 januari 2019 14:30-15:15 uur

Het SPaM trio is een band die bestaat uit drie jonge talentvolle jazzmuzikanten die in Amsterdam woonachtig zijn. Je zou hun geluid kunnen omschrijven als energiek & spontaan en doordat ze geen drummer hebben liggen hun lineaire composities en speelstijl het dichtst bij ‘Chamber Jazz’ of (een moderne kijk op) de derde stroming in de jazz van de jaren 50 en 60.

De drie spelers komen allemaal uit verschillende landen maar hebben elkaar ontmoet op het Conservatorium van Amsterdam, waar ze vroeger studeerden. Pianist Stefan Bos komt uit Nederland, contrabassist Pierre Balda komt uit Zwitserland en gitarist Mikael Máni Ásmundsson uit IJsland. Ze spelen samen sinds 2015 en hebben getoerd door het thuisland van elke speler: IJsland, Zwitserland en Nederland.

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.