Gonny van der Maten

Organist

In de Oosterkerk:

Biografie

Het werk van Gonny van der Maten bestrijkt inmiddels vele terreinen. Zij is concertorganist, cantor-organist, dirigent en docent. Daarnaast componeert zij en draagt zij teksten voor.

Gonny van der Maten werd geboren in Amsterdam, waar zij ook haar orgel- en kerkmuziekopleiding aan het Sweelinck Conservatorium volgde, met als orgel-hoofdvakdocent Albert de Klerk (Uitvoerend Musicus cum laude), Aanvullende studies waren Kerkmuziek, Improvisatie (Conservatorium Arnhem) en koordirectie (applicatie-opleiding Conservatorium Utrecht)

Momenteel is zij cantor-organist van de Oude Kerk in Soest, een uitgebreide muzikale functie, waarin zij verantwoordelijk is voor de muziek in de Oude Kerk in brede zin. Zij leidt daarbij de Cantorij van de Oude Kerk, bespeelt het historische Van Gruisen/Van Oeckelen-orgel en is artistiek verantwoordelijk voor de DOK-concertserie en Avondmuzieken.

Ook is zij dirigent van het Tiels Madrigaal Koor, repetitor van Concert Koor Haarlem en voorzitter van de Andriessen/De Klerk Stichting.

Ze heeft premières gespeeld van orgelwerken van Caroline Ansink, Ad Wammes, Maurice van Elven, Rick van Veldhuizen en Louis Andriessen. De compositie van Louis Andriessen (De goddelijke routine) bracht zij onlangs ook uit op CD.

Zie verder: www.gonnyvandermaten.nl