Rosemary Carlton-Willis

Sopraan

In de Oosterkerk:

Biografie

Rosemary Carlton-Willis studeerde klassieke en barokke zang aan het Conservatorium van Amsterdam, met Valérie Guillorit, Xenia Meijer en Maarten Koningsberger. Zij volgde verschillende masterclasses, onder meer bij Margreet Honig, Catherine Foster, Lynne Dawson, Emma Kirkby, Richard Egarr, Claron McFadden en Sigiswald Kuijken, en studeerde met International Belcanto Academy en Lyric Opera Studio Weimar. Momenteel wordt zij gecoacht door Ira Siff. Daarvoor studeerde ze aan de University of York met als specialisatie de historische uitvoeringspraktijken met Peter Seymour.
In binnen- en buitenland zij zeer uiteenlopende partijen uit, van middeleeuwse tot hedendaagse muziek. Zij zong de sopraanpartijen in Bach’s grote werken en diverse Cantates, Monteverdi’s Vespers de 1610, Purcell’s Ode to St Cecilia, Fairy Queen en Dioclesian, Vaughan Williams’ mis in G, Fauré’s Requiem en Stradella’s Cantata per la notte del Santissimo Sancto. Zij zong aan de York Early Music Festival, Paxton House Chamber Music Festival en ze tourde met Yorvox en The 24. Zij zong de rollen van Barbarina (Le Nozze di Figaro), Dorinda (Orlando), de False Boy (The Tsar has his Photograph Taken) en Mary Magdalene (Cividale Planctus Mariae), zij werkt aan nieuwe muziek met componisten Roger Marsh, Gavin Bryars, Stef Conner en Jon Hughes.