woensdag 30 maart 2022 20:00-21:00 uur

Bitterzoete ceremonie waarin we het 350-jarig bestaan van de Oosterkerk vieren en tegelijk als Stichting Oosterkerk onze jarenlange concertserie beëindigen en na 36 jaar afscheid nemen van het gebouw.

Afwisselend op het orgel en de Global Gongs wordt een programma van ca. 1 uur gespeeld. De viering begint met Global Canto 1 & 2 van Sinta Wullur m.m.v. Ensemble Global Gongs en solozang door Yvette Dekker. Aan het eind worden de gongs begeleid door het orgel in een processie. Bij dit ritueel spelen en zingen ook een aantal medewerkers en vrijwilligers van de Oosterkerk mee. Na de muziek heffen we graag met u het glas.

Afscheidsconcerten

Het einde van onze concertserie is helaas in zicht. Wethouder Touria Meliani is akkoord gegaan met de verkoop van de Oosterkerk aan Stadsherstel NV. Stadsherstel heeft een overeenkomst getekend met het Balletorkest en de Protestantse Kerk Amsterdam voor het toekomstig gebruik van het gebouw. Dat betekent dat op 31 maart na 36 jaar onze beheerstaak eindigt. Onduidelijk is gebleven hoe de Stichting Oosterkerk concerten zou kunnen blijven organiseren na de verkoop.

We gaan op een mooie manier afscheid nemen met een reeks concerten. De toegang is gratis en iedereen is welkom, en nodig vooral anderen uit! We hopen op een onvergetelijk afscheid!

Los van deze afscheidsconcerten staat er deze maand natuurlijk nog veel meer gepland. Voor een compleet en actueel overzicht van de komende activiteiten, zie de agenda.