donderdag 17 maart 2022 20:00-21:00 uur

Duo Bosmans & Beyond biedt een programma met ongewoon inclusieve muziekkeuzes. Er bestaat een grote hoeveelheid muziek die van de muzikale canon werd uitgesloten – niet vanwege de kwaliteit – maar op basis van het geslacht, ras of de politieke opvattingen van de componist.

De Poolse violiste Natalia Szmydt en Franse pianist Dimitri Malignan nodigen je uit om te luisteren naar bekende klassiekers van Mozart en Wieniawski, afgewisseld met werken van de Nederlandse componisten Henriëtte Bosmans en Elisabeth Kuyper. Dit veranderde muzikale perspectief kan ons allemaal kennis laten maken met iets unieks en moois.

Het programma:

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) – Vioolsonate nr. 21 in e klein, KV 304 (1778)
I Allegro
II Tempo di Menuetto

Elisabeth Kuyper (1877-1953)  – Vioolsonate  nr. 1 in A, op. 1, eerste deel Allegro ma non troppo (1901)

Henryk Wieniawski (1835-1880) – Légende Op. 17 (ca. 1860)

Henriëtte Bosmans (1895-1952) – Concertstuk voor viool en orkest (transcriptie voor piano) (1934)

Afscheidsconcerten

Het einde van onze concertserie is helaas in zicht. Wethouder Touria Meliani is akkoord gegaan met de verkoop van de Oosterkerk aan Stadsherstel NV. Stadsherstel heeft een overeenkomst getekend met het Balletorkest en de Protestantse Kerk Amsterdam voor het toekomstig gebruik van het gebouw. Dat betekent dat op 31 maart na 36 jaar onze beheerstaak eindigt. Onduidelijk is gebleven hoe de Stichting Oosterkerk concerten zou kunnen blijven organiseren na de verkoop.

We gaan op een mooie manier afscheid nemen met een reeks concerten. De toegang is gratis en iedereen is welkom, en nodig vooral anderen uit! We hopen op een onvergetelijk afscheid!

Los van deze afscheidsconcerten staat er deze maand natuurlijk nog veel meer gepland. Voor een compleet en actueel overzicht van de komende activiteiten, zie de agenda.