woensdag 18 maart 2020 20:00-22:00 uur

Vanwege de nieuwe maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan zijn alle in de Oosterkerk geplande bijeenkomsten t/m 5 april 2020 afgelast. Wij hopen de bijeenkomsten, of een deel daarvan, later in te halen en laten het weten als er daarover meer duidelijk is.

Het mooie van rock and roll is dat iemand zoals ik een ster kan zijn, zegt Elton John. Het mooie van zingen is dat iemand zoals jij en ik het kan, zeggen Maarten en Tijmen.

Als dirigent en gitarist zijn ze de bedenkers van het succesvolle Pop-up Choir Amsterdam. Sámen zingen is nog mooier. Dat kan zelfs een intense ervaring worden. Of je het nu doet in een voetbalstadion, een poptheater, een kerk of een kroeg.

Wat is dat eigenlijk, zingen? Wat is het fysieke verschil tussen praten en zingen? Wat is de connectie tussen zingen en ziel? Of tussen zingen en huilen? Waarom worden mensen – zingend – broers en zussen? Waarom zijn juist singer-songwriters de bezielers van onze cultuur? Waarom lijken zingen en bidden op elkaar?

Stand-up theoloog Tim Vreugdenhil is gefascineerd door dit soort vragen. Hij wil er graag een programma over maken. Maar ja… hij kan niet zingen. Of…? Maarten, Tijmen en Tim vinden elkaar in een unieke samenwerking.

Op woensdagavond 18 maart gaan de deuren van de Oosterkerk open voor iedereen met interesse in zingen. We beginnen met een uur stand-up. Tim neemt je mee in de zoektocht naar de magie achter onze stem en samen zingen. Tijmen en Maarten breken af en toe in met muzikale voorbeelden en oefeningen.

Het laatste half uur wordt echt pop-up: in de magistrale 17e eeuwse ruimte studeren we een meerstemmig stuk in.

Hoe meer zielen, hoe meer zaligheid!

Daarna hebben we die borrel meer dan dik verdiend.

En kunnen we napraten. Of nazingen zo je wilt.

Nieuwsgierig? Koop hier je ticket à 10 euro (inclusief drinks).

Tot 18 maart! Zaal open 19:30 uur, start programma 20:00 uur