zondag 18 juli 2021 16:00-17:00 uur

In deze zomer ontwaken we uit een diepe slaap. Een lange donkere tijd gaat nu langzaam maar zeker over in een heldere lichte dag. Het eerste ochtendgloren van de nieuwe tijd raakt ons en prikkelt onze nieuwsgierigheid naar hoe we nu verder gaan.

Het programma SUNRISE brengt een muzikale vertolking aan het ontdekken, verbazen en het reflecteren aan wat de tijd na de pandemie ons brengt.

Tasuku Noguchi en Wytze Minne de Swart schreven voor dit programma muzikale werken die de ervaringen van een zonsopkomst en het ontstaan van een nieuwe dag verklanken.

In een programma van 45-50 minuten nemen zij u mee door wat deze huidige tijd ons laat ervaren en reflecteren met u naar de bewogen tijden van de afgelopen maanden.

Originele muziek geschreven voor twee saxofoons en elektronische soundscapes. Een kalme en serene middag met vloeiende energiestromen in verschillende intensiteiten.

Vrije toegang, een vrijwillige donatie wordt op prijs gesteld

Over de uitvoerenden

Tasuku Noguchi (Fuji, Japan, 1997) en Wytze Minne de Swart (Utrecht, 1996) ontmoetten elkaar in 2018 op de Royal Northern College of music in Manchester. Vanaf daar ontstond een vriendschap en projectmatige samenwerking waarbij de twee saxofonisten elkaar telkens uitdagen om op zoek te gaan naar creatieve, kleurrijke en veelzijdige programma’s van vele soorten en maten.

Wat hun bindt is de zoektocht vanuit het menselijk contact naar het tot leven wekken van uitdagende en verrassende muziek.

Nadat beide hun studie saxofoon aan de RNCM in 2020 afrondden vervolgde Tasuku zijn studie aan de ‘Hochschule für musik und darstellende kunst” (Stuttgart) waar hij zich voornamelijk toelegt op moderne muziek en kamermuziekensembles.

Wytze Minne is na omzwervingen neergestreken in Amsterdam en treedt regelmatig onder de naam ‘Minne’ waarvan in januari 2021 ook een eerste CD is uitgebracht. (www.minne-music.com)

Voor het programma ‘Sunrise’ zijn de twee vrienden voor een korte tijd weer samen gekomen in Amsterdam om de geschreven werken te verfijnen en het programma vorm te geven. Het resultaat is te beluisteren in de Oosterkerk.

Reserveren

Het is alleen mogelijk de Oosterkerk te bezoeken met een reservering. Je kan via deze pagina één van de beschikbare stoelen reserveren.

Hier kan je meer informatie vinden over de coronamaatregelen die we hebben getroffen om je bezoek veilig en aangenaam te laten verlopen.