woensdag 23 maart 2022 20:00-21:00 uur

Duo Canopée  presenteert een divers programma, rijk in kleur, dynamiek en expressieve melodieën.

In het programma wordt Latijns-Amerikaanse muziek van de Argentijnse bandoneonist en componist Astor Piazzolla en Brazilaanse Heitor Villa-Lobos afgewisseld met arrangementen van oude bekende liederen en arias van Gabriel Fauré en Pjotr Iljitsj Tsjaikovski.

Latijnse ritmes, gewaagde kleuren en betoverende melodieën op een muzikale reis over grenzen en door de eeuwen heen.

Duo Canopée

Duo Canopée werd geboren na een ontmoeting tussen gitariste Laura Rouy en celliste Pauline Ngolo. Terwijl zij hun opleiding aan het Conservatorium van Amsterdam voortzetten, besloten ze samen de klanken van hun instrumenten te verkennen. Duo Canopée speelt repertoire vol contrast: zacht en licht maar ook vol vuur en karakter. Het jonge duo wil gevoelige muzikale ervaringen bieden en hun passie voor muziek delen.

-Heitor Villa-Lobos (1887-1959)

Bachianas Brasileiras n°5 Aria, for cello and guitar ( 6′)

-Astor Piazzolla (1921-1992)

Night Club 1960 from the Histoire du tango for flute and guitar (6′)

Chiquilin de Bachin for voice, bandoneon and piano (4′)

-Gabriel Fauré (1845-1924)

Après un rêve for voice and piano ( 4′ )

-Pjotr Iljitsj Tsjaikovski (1840-1893)

Nocturne op.19 n°4 for cello and piano ( 4′ )

-Mathias Duplessy (1972) (6′)

Rêve Exalté for cello and guitar

Afscheidsconcerten

Het einde van onze concertserie is helaas in zicht. Wethouder Touria Meliani is akkoord gegaan met de verkoop van de Oosterkerk aan Stadsherstel NV. Stadsherstel heeft een overeenkomst getekend met het Balletorkest en de Protestantse Kerk Amsterdam voor het toekomstig gebruik van het gebouw. Dat betekent dat op 31 maart na 36 jaar onze beheerstaak eindigt. Onduidelijk is gebleven hoe de Stichting Oosterkerk concerten zou kunnen blijven organiseren na de verkoop.

We gaan op een mooie manier afscheid nemen met een reeks concerten. De toegang is gratis en iedereen is welkom, en nodig vooral anderen uit! We hopen op een onvergetelijk afscheid!

Los van deze afscheidsconcerten staat er deze maand natuurlijk nog veel meer gepland. Voor een compleet en actueel overzicht van de komende activiteiten, zie de agenda.