dinsdag 29 december 2020 15:00-16:00 uur

Dit concert kan helaas niet doorgaan vanwege de nieuwe coronamaatregelen.

Trollenmuziek: een wintersprookje van Selma Lagerlöf door Florian de Backere (verteller) en Helena Basilova (piano). Ook geschikt voor kinderen.

Een verhaal waarin een kerkorgel kwaadaardig gromt, en kreunt, luidkeels tiert en gilt. Het instrument is ooit vervloekt. Het orgel kan alleen bevrijd worden wanneer een eenvoudige organist het over zijn hart verkrijgt om op kerstnacht vrede te sluiten met de trollen in het bos…

Dit sfeervolle wintersprookje van de Zweedse meesterverteller Selma Lagerlöf wordt voorgelezen door stemacteur Florian de Backere. Pianiste Helena Basilova vertolkt met haar instrument alle muziek die in het verhaal klinkt: de trollenmuziek, het vervloekte orgel en de hemelse klanken uit de kerstnacht. Klassieke pianomuziek uit het hoge Noorden (Edvard Grieg); sprookjesachtige klanken uit het verre Oosten (Sergei Prokofiev). Schrijfster Selma Lagerlöf is bekend van “Nils Holgersson”.

(Dit concert stond eerder gepland op zaterdag 12 december maar is verplaatst)

Reserveren

Het is alleen mogelijk de Oosterkerk te bezoeken met een reservering. Je kan via deze pagina één van de beschikbare stoelen reserveren.

Hier kan je meer informatie vinden over de coronamaatregelen die we hebben getroffen om uw bezoek veilig en aangenaam te laten verlopen.