zaterdag 9 december 2017 15:00-16:30 uur

Het koor is een onderdeel van de Stichting Kanker In Beeld en een van de 30 koren Zingen voor je Leven in Nederland. Deze stichting stimuleert creatieve expressie voor mensen die betrokken zijn bij kanker.

In het hele land kun je meedoen met zingen, schilderen, schrijven en toneelspelen. De koorleden hebben allemaal, direct of indirect, met kanker te maken. Door samen te zingen denken ze even niet aan de gevoelens van pijn, verdriet, boosheid of rouw. De aandacht gaat twee uur lang uit naar het zingen. Het plezier en de saamhorigheid versterken elkaar. De koorleden leven met elkaar mee, en er ontstaat een netwerk waar mensen veel aan hebben.

Het koor Zingen voor je Leven Amsterdam heeft 50 leden en bestaat 9 jaar. De deelnemers komen met veel plezier naar de tweewekelijkse repetities. ‘Zingen geeft me een stem’, zeggen ze. En: ‘Als ik zing, voel ik dat ik leef.’ Bij het koor Zingen voor je Leven maakt het niet uit of je een zangtalent bent of niet. In alle vrijheid ontdek je je eigen stem.

Jaarlijks geven zij een aantal concerten, waar iedereen gratis van harte welkom is. Met het KERSTconcert sluiten ze het jaar af, dankbaar en blij dat ze weer een jaar samen hebben kunnen zingen. ‘Wij zingen met hart en ziel’, zegt een van hen. Het repertoire van het KERSTconcert bestaat uit kerstliederen, mantra’s en wereldmuziek.

Het concert vindt plaats in de Oosterkerk op zaterdag 9 december 2017 en start om 15 uur. De deuren gaan open om 14.30 uur. Na afloop van het concert rond 16.15 uur er is gelegenheid voor een drankje en hapje en om kennis te maken met de dirigent en koorleden.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht