Trio Bardac

Fluit, altviool & harp

In de Oosterkerk:

Biografie

Raymond Honing – fluit
Manuel Visser – altviool
Annemieke IJzerman – harp

 

De beroemde sonate voor fluit, altviool en harp uit 1916 droeg Claude Debussy op aan zijn vrouw Emma Bardac als dank voor de goede zorgen tijdens zijn ziekte in de laatste jaren van zijn leven.
Het ‘Trio Bardac’, vernoemd naar deze goede verzorgster, heeft als basis het Franse repertoire dat in de vroege twintigste eeuw werd gecomponeerd en zoekt daarbuiten naar avontuurlijke verbindingen met muziek uit andere tijden en stijlperiodes.
Zie ook www.triobardac.com

 

Fluitist Raymond Honing behoort tot een nieuwe generatie musici die hun energie voor een groot deel wijden aan zowel oude als nieuwe muziek. Na drie studies aan het Conservatorium van Amsterdam, te weten fluit, traverso en kamermuziek, begon hij een carrière die drie eeuwen muziek omvat.

Raymond won verschillende prijzen op kamermuziekconcoursen zoals het “Wettbewerb für Junge Kultur” in Düsseldorf en tijdens het Van Wassenaer Concours. Hij is eerste fluitist van Sinfonia Rotterdam en speelde in o.a. het Nieuw Ensemble, Asko-Schönberg Ensemble,Musikfabrik, Ives Ensemble, Anima Eterna en Combattimento Consort. In 2007 richtte hij zijn eigen barok ensemble La Barca Leyden op waarmee hij bijzondere oude muziek projecten ontwikkelt.
Raymond is een enthousiast promotor van eigentijdse muziek en vele componisten schreven werken voor hem. Hij is docent aan het Conservatorium van Amsterdam en soleerde in fluitconcerten van o.a de Raaff, Uzong Choe, Mozart en Bach.
Zie ook www.raymondhoning.com

 

Altviolist Manuel Visser studeerde aan het Conservatorium van Amsterdam bij Michael Gieler en Jürgen Kussmaul. Na zijn periode in Amsterdam verdiepte hij zijn kunde bij Garth Knox in Parijs en bij Peter Langgartner aan de ‘Universität Mozarteum’ te Salzburg.
Manuel Visser was prijswinnaar op verschillende concoursen zoals ‘the International Competition for Young Violists’ in Slovenia en heeft een internationale carrière als kamermusicus in verschillende historisch geïnformeerde ensembles en moderne muziek groepen.

Naast het altviool spelen ontwikkelt Manuel zich ook als dirigent, waarvoor hij bij Lucas Vis en Ed Spanjaard studeerde aan het Conservatorium van Amsterdam.
In 2015 werkte Manuel als assistent-dirigent bij het ‘Orchestre de Chambre du Luxembourg’ en in de afgelopen jaren dirigeerde hij diverse educatieprojecten bij het Radio Filharmonisch Orkesten is hij dirigent en artistiek leider van het Utrechts Kamerorkest.
Zie ook www.manuelvisser.com

 

Annemieke IJzerman studeerde harp bij Erika Waardenburg aan de Hogeschool voor de Kunsten te Utrecht. Ze vervolgde haar harpstudie bij Fabrice Pierre aan het CNSMD in Lyon in Frankrijk.
Annemieke won prijzen op o.a. het 4e Nederlands Harpconcours (2004), de Internationale Wedstrijd voor Harp in Brussel (2000), het Prinses Christina Concours en het Concours van de Stichting Jong Muziektalent Nederland.

Als bevlogen muzikante is Annemieke is regelmatig te horen in solorecitals waarbij ze de pedaalharp als veelzijdig solo-instrument laat horen. Annemieke soleerde in binnen- en buitenland met harpconcerten van Pierné, Mozart (fluit-harpconcert), Brandon, Händel, en “Danse Sacrée et Danse Profane” van Debussy met verschillende orkesten.
Annemieke heeft verder een aantal vaste ensembles en is een graag geziene gast-harpiste bij het Koninklijk Concertgebouw Orkest, het Nederlands Philharmonisch Orkest, het Residentie Orkest, Amsterdam Sinfonietta en het Orchestre Philharmonique de Luxembourg.
Zie ook www.annemiekeijzerman.wordpress.com