zondag 27 maart 2022 20:00-21:00 uur

Het dynamische Roadrunner Trio speelt, improviseert, schrijft en laat schrijven. Muziek die balanceert op de grens van traditionele, klassieke en moderne muziek.

Zes jaar geleden begonnen als een experiment, bleek de unieke klankcombinatie van het trio al snel een een schot in de roos en inmiddels reist het trio de wereld over en verovert het zalen èn een generatie van ambitieuze, jonge componisten.

In dit concert klinkt vooral de weemoedige, volkse kant van het trio. Muziek uit Oekraïne, Armenië, Tatarstan, Syrië, Griekenland en onvervalste klezmer.

Roadrunner Trio

Michel Marang – klarinet
Erica Roozendaal – accordeon
Antonis Pratsinakis – cello

Afscheidsconcerten

Het einde van onze concertserie is helaas in zicht. Wethouder Touria Meliani is akkoord gegaan met de verkoop van de Oosterkerk aan Stadsherstel NV. Stadsherstel heeft een overeenkomst getekend met het Balletorkest en de Protestantse Kerk Amsterdam voor het toekomstig gebruik van het gebouw. Dat betekent dat op 31 maart na 36 jaar onze beheerstaak eindigt. Onduidelijk is gebleven hoe de Stichting Oosterkerk concerten zou kunnen blijven organiseren na de verkoop.

We gaan op een mooie manier afscheid nemen met een reeks concerten. De toegang is gratis en iedereen is welkom, en nodig vooral anderen uit! We hopen op een onvergetelijk afscheid!

Los van deze afscheidsconcerten staat er deze maand natuurlijk nog veel meer gepland. Voor een compleet en actueel overzicht van de komende activiteiten, zie de agenda.