donderdag 26 april 2018 20:00-21:30 uur

Pianist Mattias Spee speelt Bach, Brahms, Debussy en zelfgeschreven muziek.

Tegenwoordig maken wij onderscheid tussen componisten en muzikanten, wat historisch gezien onlogisch is. Alle grote componisten bespeelden één of meerdere instrumenten, waardoor zij de muziek die ze schreven goed konden afstemmen op het betreffende instrument. Ik heb persoonlijk het gevoel dat deze werkwijze verloren aan het gaan is. Veel uitvoerende muzikanten schrijven zelf nooit muziek en kunnen zich daardoor minder goed plaatsen in de schoenen van de componisten wier muziek zij spelen. Ik ben daarom begonnen zelf te componeren, in de hoop dat ik, naast dat ik mooie muziek wil schrijven, een dieper begrip kan creëren voor muziek die anderen hebben geschreven. Het resultaat hiervan kunt u horen op 26 april in de Oosterkerk in Amsterdam, waar ik stukken zal spelen van de groten der aarde, naast mijn eigen werk.

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht