Welkom, Tim Vreugdenhil

De Oosterkerk verwelkomde deze week Tim Vreugdenhil. Een paar dagen per maand gaat hij de Oosterkerk gebruiken voor CityKerk Amsterdam.

Met CityKerk wil Vreugdenhil een geloofsbeleving laten ontstaan die meer past bij de 21e eeuw. Hij vindt als predikant dat een kerkgebouw de unieke mogelijkheden heeft om de spirit van de stad te verwoorden en verbeelden. Tim Vreugdenhil heeft met CityKerk een stadskerk voor ogen die fungeert als netwerk van mensen die antwoorden verwachten op essentiële vragen. Antwoorden waar je het ook gerust hartgrondig mee oneens kan zijn. Inspiratie vond hij onder andere in Londen, Parijs en Berlijn waar resp. St. Martin in The Fields, Saint Eustache, en de Kaiser Wilhelm Gedächtniskirche op een vernieuwende manier met het geloofsleven bezig zijn.

Concreet betekent de CityKerk dat een bijeenkomst ook wel iets weg heeft van een netwerkbijeenkomst, een lunch en/of een kantoorborrel op donderavond. Met de StadsPreek wil CityKerk ook iets toevoegen aan het cultureel aanbod van Amsterdam, nl. de stand-up theology

Tim Vreugdenhil zal tot en met het eind van het jaar vanuit de Oosterkerk werken. De precieze invulling van deze data vind je onze agenda. Afhankelijk van het resultaat zullen Tim Vreugdenhil en CityKerk ook in 2016 CityKerk hun activiteiten vanuit de Oosterkerk ontplooien.