De Oosterkerk op TV

Zoals we in een eerder bericht meldden zijn er voor en in de Oosterkerk opnames gemaakt door Endemol voor een TV-serie op NET5: Meiden van de Herengracht (met o.a. Sarah Chronis, Fockeline Ouwerkerk, Kim Pieters, Nasrdin Dchar, Chris Tates & Cas Jansen)

Gisteravond was het resultaat te zien in de laatste dubbelaflevering. Je kan de beelden terugkijken via onderstaande link. De uitvaartscène (vanaf ongeveer 1 uur en 13 minuten) speelt zich op het plein voor de Oosterkerk af. Ook zijn er opnames gemaakt in de bestuurskamer – in de serie een hotelkamer waar Gijs Berings (Nasrdin Dchar) de telefoon opneemt (vanaf ongeveer 38.30 min.) – bij buurman/bloemenman Rinus (20 min) en buurman/haringboer Kras (54 min)

Terugkijken: Slotaflevering Meiden van de Herengracht

In de aflevering daarvoor was heel kort het interieur van de kerk (zogenaamd Buenos Aires) te zien (in de eerste minuut, na het blokje ‘vorige week in Meiden van de Herengracht’), Aflevering 6 Meiden van de Herengracht