Terugkijken: Lichtpost – wensen op de Oosterkerk

Op zaterdag 9 januari projecteerden kunstenaars Machteld Aardse en Femke Kempkes wensen van buurtbewoners op de Oosterkerk. Foto’s van die avond zijn hier terug te zien!

Dit was niet alleen een manier om elkaar te steunen en coronaproof een goed nieuwjaar te wensen maar ook een voorproefje op wat komen gaat. In december 2021 bestaat de Oosterkerk 350 jaar en dat willen we graag vieren met lichtprojecties en buurtpodiumavonden. Door het jaar heen zullen wij uit de buurt gedachtes, reflecties en thema’s verzamelen rond 350 jaar Oosterkerk (en buurt). Rond die thema’s organiseren wij meerdere buurtpodiumavonden waarbij steeds een buurtbewoner als curator/co-producent betrokken zal zijn. Uiteindelijk zullen Machteld Aardse en Femke Kempkes de gedachten van buurtbewoners letterlijk uitlichten voor de buurt door middel van projecties op de Oosterkerk. Het gebouw wordt daarmee letterlijk een klankbord van lief en leed, van het verleden tot nu.

• In 350 jaar is er veel gebeurd. Schrijf/teken uw gedachte herinnering, reflectie over een voor u belangrijk moment of periode van 350 jaar Oosterkerk en buurt; mooie en/of minder mooie momenten. Dit kan via brief, gedicht, tekening, tekst en in alle talen. Je kan dit in de brievenbus van de Oosterkerk doen of een foto of scan sturen naar 350jaar@oosterkerk-amsterdam.nl
  • Wij zoeken mensen uit de buurt die mee willen doen als co-producent/curator van de buurtpodiumavonden. Heb je hier belangstelling voor? Geef je dan op via 350jaar@oosterkerk-amsterdam.nl !