350 jaar Oosterkerk

Vandaag vieren wij het 350-jarig bestaan van de Oosterkerk. Op eerste kerstdag in 1671 werd het gebouw in gebruik genomen. Wij zijn best trots dat we als Stichting Oosterkerk zo’n 10% van die 350 jaar de kerk beheren! Dit hoopten wij vandaag met u te kunnen vieren in de Oosterkerk, maar jammer genoeg is dat vanwege de huidige coronacrisis niet mogelijk. Ook het jaarlijkse nieuwjaarsconcert door familie ’t Hart en de gebruikelijk nieuwjaarsreceptie voor de buurt kunnen daarom niet doorgaan. Daarmee moeten we dit bijzondere jaar helaas vrij geruisloos afsluiten.

Ondanks alle beperkingen hebben we met veel dank aan al onze vrijwilligers het afgelopen half jaar 39 gratis toegankelijke en goed bezochte concerten georganiseerd. Zodra het weer kan zullen we daar uiteraard mee doorgaan! Verder willen we de 350 jaar alsnóg vieren in mei 2022, met een 5-daags festival met workshops, kindervoorstellingen, lezingen, een expositie en uiteraard muziek. Voor ons is dat in deze donkere dagen iets om naar uit te kijken.

Wij hopen u snel weer in de Oosterkerk te zien en wensen u fijne kerstdagen en een gezond en muzikaal 2022!

Stichting Oosterkerk