zondag 22 september 2019 12:00-13:30 uur

Astori Amsterdam is een kersvers kwartet, bestaande uit Vincent van Amsterdam (accordeon), Sterre Konijn (zang), Wiesje Nuiver (viool) en James Oesi (contrabas). Zij delen het verlangen om muziek en verhalen uit de hele wereld dichterbij het Nederlandse publiek te brengen.

Zij kruipen daarvoor in de huid van de dichters, en vertalen hun verhalen naar het Nederlands. Hun nieuwe, originele vertolkingen worden de poort naar het oude origineel.

Verhalen uit Buenos Aires

Argentijnse liedjes en tango’s, niet in het Spaans, maar in het Nederlands. Laat u vertellen over de kleine jongen die rozen verkoopt op straat, over de prostituee Maria, die alle straten van Buenos Aires kent en de mannen om haar vinger windt, en over de dichteres Alfonsina, die op de bodem van de zee ligt en nu in slaap wordt gezongen door de octopusjes. Probeert u zich verloren vogels voor te stellen, en de vreugde van de verstandsverbijstering. Luistert u daarnaast naar prachtige instrumentale klassiekers van Piazzolla zoals Invierno Porteño en en Adios Nonino en waan u, dichtbij huis, in een Argentijnse tangosalon.

Astori Amsterdam

Vincent van Amsterdam, winnaar Dutch Classical Talent 2016 heeft als missie de accordeon als solo-instrument op de kaart te zetten;

Sterre Konijn, winnares Concours de la Chanson Alliance Française 2014, is acterend zangeres en zingend actrice en geen muziekstijl is haar onbekend;

Wiesje Nuiver, bevlogen kamermusicus, heeft sinds 2018 een aanstelling in het Nederlands Philharmonisch en een grote passie voor Zuid Amerikaanse muziek;

James Oesi is een van de weinige bassisten die zich richt op de contrabas als solo-instrument. Hij trad op bij o.a. Podium Witteman en Festival Wonderfeel en is de oprichter van Dutch Double Bass Festival.

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.